5 Koraka Do PDR-a u Srbiji
Planovi detaljne regulacije (PDR) u Srbiji se rade u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji (ZPI), koji reguliše postupak planiranja i izgradnje objekata, uređenja prostora i korišćenja zemljišta.
Postupak izrade PDR-a u Srbiji obično se sastoji od sledećih faza:
Iniciranje postupka
- Iniciranje postupka izrade PDR-a: Postupak izrade PDR-a obično započinje inicijativom za izradu plana od strane lokalne samouprave, investitora, ili neke druge zainteresovane strane.
Idejno rešenje
- Izrada idejnog rešenja: U ovoj fazi se razvija idejno rešenje za uređenje prostora koje će biti regulisano PDR-om. Idejno rešenje obično obuhvata analizu postojećeg stanja, identifikaciju problema i potreba za uređenjem prostora, kao i predlog rešenja za uređenje prostora.
Javnost mora da bude uključena
- Javni uvid: Nakon izrade idejnog rešenja, ono se stavlja na javni uvid, što omogućava građanima i drugim zainteresovanim stranama da daju svoje mišljenje i sugestije u vezi sa predloženim rešenjima.
Nacrt Plana Detaljne Regulacije
- Izrada nacrta PDR-a: Nakon razmatranja primedbi i sugestija koje su pristigle tokom javnog uvida, izrađuje se nacrt PDR-a. U nacrtu se preciziraju detalji planiranog uređenja prostora, kao i uslovi za izgradnju objekata na tom prostoru.
Usvajanje Plana Detaljne Regulacije
- Usvajanje PDR-a: Nakon izrade nacrta PDR-a, on se dostavlja nadležnom organu koji odlučuje o usvajanju PDR-a. Ukoliko se PDR usvoji, postaje obavezujući za sve investitore koji planiraju da grade na tom prostoru.
PS. Važno je napomenuti da postupak izrade PDR-a može varirati u zavisnosti od specifične situacije i lokalne prakse. Međutim, gore navedene faze predstavljaju osnovni postupak izrade PDR-a u Srbiji.
Za više informacija o ovoj ili bilo kojoj drugoj pravnoj, poreskoj ili poslovnoj temi, slobodno nam pišite na [email protected] u bilo koje vreme ili nam se javite na broj telefona +381113281914 svakog radnog dana od 08:30 do 16:30.
Informacije sadržane u ovoj objavi su za opšte obrazovanje i znanje naših čitalaca. Nije osmišljena da bude, i ne treba da se koristi kao jedini izvor informacija prilikom analize i rešavanja pravnog problema, i ne treba da bude zamena za pravni savet koji se oslanja na konkretnu činjeničnu analizu. Štaviše, zakoni svake jurisdikcije su različiti i stalno se menjaju. Ove informacije nemaju za cilj stvaranje, a njihovo primanje ne predstavlja odnos advokat-klijent. Ako imate konkretna pitanja u vezi sa određenom činjeničnom situacijom, imate pravo da se konsultujete sa autorima ove publikacije, vašim predstavnikom iz AK STATT ili drugim nadležnim pravnim savetnikom.